He publicat el seu poema
amb total desinterés,
amb la intenció de simplement
quedar bé que avui toca
l'homenatge a un poeta,
perquè fa anys va nèixer o morir,
o potser s'enceta el centenari.
Potser no havia llegit mai res d'ell
o simplement no m'ìnteressava,
pero avui l'he penjat sota d'aquest
sense acunçar-m'hi massa.
Deu ser que estic fart
d'homenatges de catró a deshora,
o altres ben intencionats,
o que simplement estic cansat
i ja res m'il·lusiona.

;

Publica un comentari a l'entrada

Jean Robur ha dit... 4 de setembre de 2010 a les 18:16

Totalment d'acord amb l'esperit del poema. Jo he arribat a un moment que també m'he afartat de que cada dos per tres, i cada 25, 75, 100, 150 anys s'estigui homenatjant a gent, o inclòs, en casos més vergonyants, autohomenatges que té de ser el súmmum de la coronació de l'ego. Que m'importa l'aniversari d'en Pepet o de la Pepeta? Doncs que moltes vegades els qui manen ens colen (com sempre) un gol a l'escaire amb els nostres calers. Més li valdria més d'un, i més d'una llumenera literària que penses més en millorar els seus escrits, que no pas viure perquè els nostres descendents els hi rendeixin homenatge.

F.Puigcarbó ha dit... 4 de setembre de 2010 a les 18:29

som molt de mirar-nos el melic, i tambè de l'auto complaença com li escau a un país b+àsicament onanista.
Peró en aquest cas, com passa sovint tot és molt senzill Jean, després de publicar aplicadament el poema de Estellés, aquest va sortir sol, potser el va escriure el meu subconscient, no ho sé, simplement va sortir i el vaig posar més tard, de fet l'havia programat per demà, però com he sentit la necessitat d'explicar-ho al bloc personal, després l'he posat,

Salut

novesflors ha dit... 4 de setembre de 2010 a les 22:25

La paraula "homenatge" és només una manera de dir. Crec que el fet que, de tant en tant, hom recorde poetes catalans i circulen els seus poemes per la xarxa és molt important en un país com aquest. A un país "normalitzat" en tots els aspectes potser no li caldria però no és el cas.
Per cert, el poema que has triat per a l'Estellés sempre m'ha agradat molt.

Josep Vilà i Teixidó ha dit... 5 de setembre de 2010 a les 9:57

Molt d'acord amb el que dius.
En el meu article d'homenatge tenia la mateixa visió.

http://cronicant.blogspot.com/
http://equalitzadordedesitjos.blogspot.com/

 
Top