28.8.17 - No comments

CONDUINT DURANT LA NIT


Conduint durant la nit,
porto al meu pare -que dorm al meu costat-
cap a casa. Així, amb la cara distesa,
sembla més jove: podríem ser amics
el meu pare i jo;
però tinc 24 anys
un carnet de conduir
i la certesa que tot va començar pel meu vell.
Ha de haver-li costat molt de temps
aquesta tranquil·litat d'abandonar-se davant meu.
Per això, quan aturo el cotxe
al costat d'uns arbres
i el beso al front estic tranquil:
no tenim la culpa de ser hereus
del mateix crim.

-------------------*

Conduciendo durante la noche,
llevo a mi padre –que duerme a mi lado-
hacia su casa. Así, con la cara distendida,
parece más joven: podríamos ser amigos
mi padre y yo;
pero tengo 24 años
un carnet de conducir
y la certeza de que todo empezó por mi viejo.
Debe haberle costado mucho tiempo
esta tranquilidad de abandonarse frente a mí.
Por eso, cuando estaciono el auto
junto a unos árboles
y lo beso en la frente estoy tranquilo:
no tenemos la culpa de ser herederos
del mismo crimen.

Conduciendo durante la noche”, de Fabián Casas
blog descontexto.blogspot.com

0 comments:

Publica un comentari a l'entrada