tantossada 2

6 comments













Se morís la serada ;
una linha en lo cèl
cap a ponent, roja.
Ora magica,
cap brusor la destorba pas.
Vòlon basses los ausèls,
solament eles sorrisclan.
Es lo crepuscle.
Lo blau, ple d’ombras,
las passions densas,
l’aire, fòrça doç...
Flairas que pòrtan nòtes
d’endrechs alunhats.
Benlèu, qualque grelh...

Òbri los uèlhs,
e los enlairi.
Ni un respir mai fòrt que l’autra.
Rèsti immobil.
Senti l’arma exultant.
Cèl rogenc
que se difumina.
Que polida, aquela nuèch!
Plan prest m’environa.
Los estels lluen,
las aus ja dòrmon ...

E dins lo còr, nostalgia.
Qué fas, amor, ont ès ?
Lo tapís d’aquel crepuscle
t’emborrassa e te traís pas ?
Tanben lucas los estels ?
Bènleu se tròben, de nòstres uèlhs
dins la nuèch, benlèu s’enlacen,
e escriuràn plegats los vèrses
qu'al solelh gausan pas...

Amor desirat,
tan luènh de ieu,
mon còr te clama.
Langui La tiá image
e los uèlhs ardents ;
las tiás mans, la tendresa,
los sòns vièlhs...
E vanament, suplico,
li pregui a l’aire del ser
que se l’empòrte per totjorn,
lo tieu remembre.
.
Montse M. (Traducció a l’occità a càrrec del senyor Florenci Salesas)

La Montse s'en va del seu blog una temporada....., tornarà d'ací un temps. Fins aviat M ontse.

6 comentaris:

Joana ha dit...

Quin comiat més bonic!!!
no em puc aguantar, vaig a comunicar-li a Mntse que li has dedicat l'entrada i a Florenci també.
ës molt bonic compartir l'espai amb tots vosaltres.
No m'ho puc creure.

Fins sempre, Montse, ja saps on estem.
Una abraçada a tots tres.
Joana

Galionar ha dit...

Oh, Francesc, quina sorpresa! Gràcies pel "detallasso". Realment, entre tots m'esteu refermant l'autoestima per recomençar amb més força després de les vacances.
(Espero que els teus lectors entenguin l'occità, eh? De fet, s'entén bastant.)
Una forta abraçada i el meu agraïment a tots vosaltres.
Montse

F.Puigcarbó ha dit...

a tu Montse, l'abraçada, i que continuis després de vacances.

Bon estiu!

F.Puigcarbó ha dit...

Una abraçada Joana, hi ha comiats i comiats i aquest s'havia de mencionar.

Bones vacances.

Florenci Salesas ha dit...

Francesc, quina sorpresa! M'ho va anunciar la Joana al meu blog, però fins vui no m'he pogut connectar com déu mana. Se m'han posat les galtes vermelles.

La Montse s'ho mereix tot. M'has emocionat, mala bèstia...

Una abraçada!

F.Puigcarbó ha dit...

no passa res Florenci, el mérit és teu i de la Montse, perdó! de la Montse i el Senyor Florenci. Estic segur que una persona de parla occitana estarà complaguda per la vostra feina i a mi m'abelleix posar-ho al meu blog.

Una abraçada,