LA MALICIOSA

4 comments










Al menjador ombrívol, que perfumava
una olor de vernís i de fruites, al meu gust
recollia una plat de no sé quin menjar
Belga, i jo m'espatarrava a la meva immensa cadira.

Menjant escoltava el rellotge, -feliç i quiet.
La cuina s’obrí amb una alenada,
-I la serventa va venir, no sé per què,
El mocador mig desfet, maliciosament pentinada.

I, tot passejant el seu petit dit tremolós
sobre la seva galta, un vellut de préssec rosa i blanc,
fent, amb sos infantils llavis, una ganyota,

ella ordenà els plats, vora meu, per ma comoditat
-després, aixó és clar, per obtenir un petó,-
molt baix:"Sents, he agafat fred a la galta... "


Jean Artur Rimbaud - Charleroi, octubre de 70

4 comentaris:

Galionar ha dit...

Trobo que és una bona manera de demanar petons, això de: "Sents?, he agafat fred a la galta". Si funciona, l'agraïment serà per a Rimbaud i per a tu.
Bona nit i bon Madrid-Barça!

Puigcarbó ha dit...

hi ha nervis a una hora del començament del partit, Montse.

Me Anne ha dit...

Sempre que llig a Rimbaud oense amb l'oda al llibre de Neruda i quan pense amb Neruda el meu cor se'n va cap a los Madiles. no em feu cas, jo sé el que em dic!!!
Ja sé que Neruda no té res a veure amb Madid, però les meues associacions d0idees volen!!!
Abraçades

Puigcarbó ha dit...

Rimbaud és especial, és el POETA