L'HOME SENSE ELL MATEIX


     Vaig pel camí gelat,
     entre la boira del matí
     llums i clarors, silenci,
     no surt fum de la xemeneia
     d'una masia dels voltants
     ni hi ha pagesos cremant rostois.
     Un home sense ell mateix
     camina davant meu,
     fuma una cigarreta i el posat
     cap-cot és d'abatiment.
     L'avenço i em giro per dir-li
                                 . - bon dia -
     Contesta quelcom que no entenc,
     i m'adono que els seus ulls brillen,
     està plorant. 
     No dic res i segueixo,
     cal respectar el seu dolor
     i la seva intimitat.
     L'home sense ell mateix
     es va quedant enrere, 
     em giro i ja no el veig, 
     ha desaparegut del paisatge,
     que estrany  - em dic -
     Potser és que aquest home
     no és un altre, sino que sóc jo
     l'home sense ell mateix.

*

0 comments:

Publica un comentari a l'entrada