7.7.13 - No comments

IT’S RAINING POEMS

                                                        
M’he desullat de tant mirar-te.
                    Joan Vinyoli








Escric perquè vull contar-te el que veig 
i perquè vull que mires 
tot allò que els meus ulls veuen. 
Vull mirar amb els teus ulls, 
que res no se m’escape.
I parir poemes fregats
amb la saliva dels dies que s’escolen 
fins que la pell se’m faça vermella, 
la sang en boles,
l’ànima a tires,  
i notar les gotes de suor 
de les desgràcies que cada nit em cauen. 
Vull mirar per contar-te les coses que he vist. 
He vist un astrolabi de propulsió quàntica
a l’aparador d’una jogueteria de Berlín.
I jo vull viure per contar-te aquestes coses, 
vull veure’t mentre em mires, 
mirar-te mentre em veus, 
veure’ns mentre ens mirem viure.  
I saber que escric perquè em llegeixes, 
que només escric poemes  perquè els llegeixes, 
i pensar que puc dir, enmig d’aquest poema, 
mots com, per exemple,   préssec       laspislàtzuli
mestral         libèl·lula        aeròstat      
o qualsevol altra paraula només per fugir, 
per estalviar-me d’explicar-te  
que aquest poema em sagna 
i que sens tu, 
sóc l’ésser menys u.

Àngels Gregori

0 comments:

Publica un comentari a l'entrada