MALENCONIA DE FUNERAL
















Para tots els rellotges, talla el telèfon,
impedeix que el gos bordi amb un os sucós.
Silencia els pianos, i amb tambor esmorteït,
porta fora el calaix, deixa que els afligits vinguin.
Deixa que els avions circulin gemegant per sobre,
gargotejant en el cel el missatge «ell és mort».
Posa grans cintes al voltant dels blancs colls dels cignes.
Deixa que els policies de trànsit usin negres guants de cotó.
Ell era el meu nord, el meu sud, el meu est, i oest,
la meva setmana de treball i el meu descans de diumenge,
el meu migdia, el meu mitjanit, la meva parla, la meva cançó.
Pensava que amor duraria per sempre. Estava equivocada.
Les estrelles no són desitjades ara, apaga totes i cadascuna.
Embolica la lluna i desmantella el sol.
Bolca l'oceà i escombra la fusta.
Perquè ara res podria fer cap bé.

Malenconia de funeral ", de WH Auden
del blog descontexto.blogspot.com

2 comments:

Les estrelles no són desitjades apaga totes i cadascuna... Quin cop d,efecte m,ha fet aquesta frase..aquest sentiment..

AUDEN és un poeta que no coneixia, pero que hauré de seguir, m'agrada

Publica un comentari a l'entrada