TOMBANT

   Una dona sense un home
    és com un peix sense bicicleta
        Anònim
    I

Avui, vint-i-u de desembre,
he sortit al balcó:
sota una pluja que ja amainava
he vist els testos, les olles, els pots
de conserva, plantats d'atzavares,
de cintes, begònies, geranis i cactus,
de cabellera de la reina
i d'alegria de la casa.
I el gessamí, que si se'm mor, no se'm mor.

Feia molts dies que no sortia al balcó
corrent darrere d'amors i d'altres coses.


    III

Com un peix sense bicicleta
cerco el meu cor entre les ones.
Alço la copa on mor la lluna
en vi molt dolç.

M'he emborratxat de solitud.

    IV

La mort crema el darrer rostoll.
I aparia la rella.

No talleu els arbres del canal!


    VI

De primer van foradar-me les orelles
i de llavors ençà duc arracades.
No prengueu aquest bosc per una alzina.


    IX

Les hores dansen
sobre la meva pell
i ve la solitud
de peus menuts, 
sense sabates...


    X

Vaig embarcar ja fa molt temps
una pilota de colors
en qui sap quin teulat.

El vent de març juga a matar
i me la torna.

El meu cor l'entoma.


    XII

Pujaré la tristesa dalt les golfes
amb la nina sense ulls i el paraigua trencat,
el catipàs vençut, la tarlatana vella.
I baixaré les graus amb vestit d'alegria
que hauran teixit aranyes sense seny.

Hi haurà amor engrunat al fons de les butxaques.



Maria Mercé Marçal

2 comments:

QUIERO:
Amar la soledad
en un romance eterno
y tocar y besar y abrazar y acariciar todas sus letras
mientras nos vamos conociendo.

(Autor indeterminado)

Solitud

Solitud
fidel companya
no et facis l'estranya
saps que em tens.

* * *

Miquel dice a menudo y con razón que prefiere SOLITUD en vez de soledad.

Publica un comentari a l'entrada